Nu släpper vi den första versionen av tjänsten Mina sidor. Tjänsten samlar och samordnar de olika myndighetsprocesserna och kontakterna med kommunen som helhet. Alltifrån stöd och rådgivning till service för kommunala företagsärenden.
Logga in på Mina SidorHär kan du som är företagare i Sundsvall se en sammanställning av dina företagsärenden med kommunen. Du kan även göra egna anteckningar till dina ärenden, och skapa påminnelser till dig själv eller dina kollegor. Här kan du också få svar på de vanligaste frågorna som rör dina kommunala ärenden.
Mina sidor Företag kommunicerar direkt med Bolagsverkets tjänster och vi kan därför hämta aktuell information om dig och dina bolag när du loggar in i tjänsten. Tjänsten hämtar sedan all tillgänglig information från Sundsvalls kommuns verksamhetssystem med organisationsnummer som nyckel.
När Bolagsverket under hösten 2022 lanserar tjänsten Mina ombud kommer fler roller på ditt företag kunna använda Mina sidor Företag. I första versionen är den endast firmatecknare, styrelseledamot eller revisor som kan använda tjänsten.
När du loggar in på Mina sidor, godkänner du att vi hämtar uppgifter om ditt företag från Bolagsverket, Skatteverket och Statistiska centralbyrå.
Vi använder oss av samma nationella tjänster som exempelvis verksam.se.
Mina Sidor Företag bygger på modern teknik. Vi har byggt utvecklingen med hänsyn till nationella initiativ som pågår parallellt och baseras på rekommendationer från bland annat DIGG. När vi nu lanserar tjänsten är det en första version som vi kontinuerligt kommer fylla på med fler funktioner.
All funktionalitet ligger så klart bakom säkra identifieringsprocesser.