Syftet med Konsulttimmen är att ge stärkt konkurrenskraft långsiktigt hos företag i Sundsvall och kan inte användas för att lösa eventuella tvister, eller akuta förändringsbehov i verksamheten. Konsulttimmen riktar sig till företag med F-skattsedel, oavsett bolagsform, som är registrerade i Sundsvall kommun.
Anmälan sker via vårt kontaktformulär
Rådgivning ges inom dessa områden:
- Ekonomi, avtal och juridik
- Marknad, sälj, socialmedia och varumärkesarbete
- Ledning, organisationsutveckling och HR
- Digitalisering, teknik och IT
- Produkt/tjänsteutveckling och import/export
- Hållbar utveckling, ekonomisk, ekologisk och social
Frågor och svar:
- Hur bokar jag en konsult?
Efter att du har ansökt till Konsulttimmen och blivit godkänd kommer ett meddelande från Näringslivsbolaget om vilka konsulter som är aktuella för val. Du bokar dem genom att ringa eller skicka e-post till den konsult du vill träffa. När du bokar konsulten ska du uppge ditt ID-nummer som du fick via e-post när din ansökan godkändes.
- Hur sker mötet ?
Du och konsulten kommer ömsesidigt överens om hur och när ni ska träffas – ni bestämmer tillsammans om ni vill genomföra konsulttimmen digitalt eller fysiskt.
- Om jag vill fortsätta jobba med konsulten efter mina 3 timmar, vad händer då?
Då gör du och konsulten upp om framtida uppdrag och kostnaden för detta. Detta blir en kostnad som du betalar själv.
- Vad händer om jag inte dyker upp?
Har du bokat en tid med en konsult som du inte genomför med kort varsel (mindre än 24 timmar) så kan du bli återbetalningsskyldig med 600 kr.
- Kan jag begära en annan konsult än de som finns namngivna?
Nej, inte genom Konsulttimmen. De konsulter vi har knutna till oss är upphandlade och har genomgått en kvalitetsbedömning så att du ska få möjlighet att träffa några av regionens bästa konsulter.
Helene Wikner, Projektledare, tel: 070-268 10 58